SiTeMiZe HoŞ GeLDiNiZ CeLLaT EmrE & AbbuS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


SiTeMiZe HoŞ GeLDiNiZ CeLLaT EmrE & AbbuS
 
AnasayfaAnasayfa  Gelecegin En BüGelecegin En Bü  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Windows XP de Mavi Ekran Hataları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 173
Kayıt tarihi : 11/10/08

Windows XP de Mavi Ekran Hataları Empty
MesajKonu: Windows XP de Mavi Ekran Hataları   Windows XP de Mavi Ekran Hataları Icon_minitimeC.tesi Kas. 01, 2008 12:09 am

Genel Durma Hataları
Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar
hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı
olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız
yeniden başlatın.


2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde
kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini
çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3.
adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı
değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama
yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım
veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional
için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup
olmadığını öğrenin.


3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i
tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın
("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan
Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.


4. Başlat'ı, Yardım
ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme
("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.


5.
Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve
sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.


HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret
edin.


6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit
diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya
kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay
Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt
veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın.
Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın.
Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay
Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları
kontrol edin


o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız,
bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan
programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı
güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut
işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş
Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla
bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod
Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support
sitesi'ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP
Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın.
Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması
yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak
bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü
bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için
antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.


9. Donanım
aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu
onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü
elde etmenizde size yardımcı olabilirler.


10. Caching veya shadowing
gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa
donanım üreticisi ile irtibat kurun.


11. Bilgisayar üreticiniz
tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama
yazılımı varsa çalıştırın.


12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet
Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve
bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web
sitesi'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden
başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8
tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini
seçin ve ENTER'a basın.



Belirli Durma Hataları
Bazı durma
hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak
"DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma
hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl
yapılacağı açıklanmaktadır.

ÖNEMLİ

Bu bölümde anlatılanlar sadece
uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak
verilmiştir.



Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü
hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221
STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH


Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve
0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da
kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım
Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara
bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası
devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden
kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen
sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve
onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek
için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen
sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden
edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

3.
Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı
bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video
sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile
birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs,
disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları
gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma
Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.


Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi
Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.


7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa,
sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu
durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski
haline getirin.

Dosya sistemi hataları

Hata
Numarası
Açıklayıcı Metin

0x00000023
FAT_FILE_SYSTEM


0x00000024
NTFS_FILE_SYSTEM





Genel Durma
Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki
adımları deneyin.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1.
Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız,
donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI
aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir
şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin.
Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara
bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız,
kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE
aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE
aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için
verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan
kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri
kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya
sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın.
Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP
Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü
üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

Tablo 3 Donanım
Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı
Metin

0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED


0x0000000A
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE


0x0000007F
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP


0xC0000218
UNKNOWN_HARD_ERROR





Not:
0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt
sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları
gidermezse, Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara
bakın.

Bu kitabın önceki bölümlerinde yer alan Genel Durma Hataları
konusundaki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları
deneyin.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun
giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs
(WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını
kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe
uygulamasını çalıştırın.


2. Üretici firmanın donanımınız için
kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.



3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı
veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları
güncelleştirin.


4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli
olmayan donanım ve yazılımları kaldırın.


5. Windows XP'yi yeni bir
klasöre yükleyin. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla
ekleyin ve yeniden başlatın.


6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve
sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

Kurtarma Konsolu ile
ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın
veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

Hata Mesajı Almaya Devam Mı
Ediyorsunuz?
Bazı ender durumlarda, Windows XP Professional'i kaldırıp
işletim sisteminizi eski haline getirmeniz gerekebilir.

Windows XP'yi
kaldırmak için

§ Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Program Ekle Kaldır'ı
tıklayın.

§ Windows XP Professional'i tıklayın ve Kaldır seçeneğini
seçerek ekranınızda beliren talimatları uygulayın.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://cellatemre.eniyiforum.net
 
Windows XP de Mavi Ekran Hataları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Windows XP İçin
» Windows 2000
» Ekran Kartı NEDİR? Nasıl Çalışır?
» Windows ZP Şifreleme Kesin Çözüm
» Microsoft Windows v1.01

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
SiTeMiZe HoŞ GeLDiNiZ CeLLaT EmrE & AbbuS :: Bilgisayar ve İnternet Teknelojileri :: Bilgisayar Güvenligi :: Alt Forum :: Windows İşletim Sistemleri-
Buraya geçin: